Piros jelentései

A piros a három alapszín egyike (Kék, Sárga, Piros).

A tűz és a vér színe, egy igazán intenzív és provokáló szín. Sokan épp ezért a figyelemfelkeltő tulajdonsága miatt nem kedvelik a pirosat.

Pszichológia

A piros a vágy, szenvedély, energia és határozottság színe, de gyakran társítják hozzá a veszélyt és a gonoszságot is. Jelentése leginkább az árnyalatától függ. A világosabb pirosak sokkal érzékenyebbek és játékosabbak. A sötétebb árnyalatai sokkal kontroláltabbak és kevésbé agresszív színek.

A piros viselése egy energikus, impulzív, versengő személyiséget sugall. Azok, akik szeretik a pirosat, általában türelmetlenebbek és könnyebben feldühíthetők. Általában extrovertált emberek viselik.

A pirosról úgy tartják, segít jobb eredményeket elérni, ezért a skarlát vörös jó választás a vállalkozók számára. A karmazsinvörös segít felszólalni és határozottabban beszélni. (+ Első randira is jó választás a hölgyek számára.)

A Feng Shui jó stimulátornak tartja.

Pozitív hatásai: Energia, Szenvedély, Intimitás

Negatív hatásai: Agresszió, Veszély

Jelentései a világ más tájain

Meglepő módon Kínában nem a zöld, hanem a piros a szerencse színe. Kínában a piros a hosszú élet, ünneplés és a dinamizmus színe. Keleten a boldogságot és a jólétet jelképezi, gyakori menyasszonyi viselet. (A fehér esküvői ruha csak a 19. században lett elterjedt, hála Viktória királynőnek.) Nyugaton a szerelem, szenvedély, veszély és izgalom színe.

Gyógyító hatásai  

A piros összes árnyalata stimulálja az agyhullámok aktivitását, különösképp az agyalapi mirigy aktivitását. Ez érthetőbb nyelvre fordítva (csak hogy kerüljük a szakzsargont) annyit tesz, hogy a piros szín sok hormonokhoz köthető folyamatra hatással van. Megemeli a vérnyomást, serkenti az anyagcserét, fokozza a szexuális vágyat és segít csökkenteni a fájdalomérzetet. (Van még kérdés, miért piros lámpás az a bizonyos negyed?)

A piros szín látványa emeli a pulzust és a vérnyomást, ami szapora légzéshez vezet. Emiatt a heves reakció miatt agresszív/energizáló ez a szín.

A fényterápiában (bőrápolás) a piros fény fiatalító hatású, míg az infravörös fény erősíti a bőrt.

Hogyan használható?

A marketingben főképp figyelemfelkeltésre használják a piros színt. Jó választás éttermek számára, mivel növeli az étvágyat és az éhségérzetet. Gyakran használják sporthoz kötődő márkák, mivel ösztönzi a cselekvést.

A piros szín bátorságot és erőt ad viselőjének. Egy apró kiegészítővel önbizalmat adhat, ráadásul magabiztos személy benyomását kelti másokban.

A lakberendezésben, a konyhában és az ebédlőben kedvelt szín, de kiváló választás edzőtermek számára is. Túl sok piros használata nagyon kimerítő a szem számára, ezért érdemes inkább kiegészítőként használni a dekorálás során.

Köves minket itt is:
error

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.